قريب به 14 سال از ورود تلفن همراه به ايران مىگذرد اما هنوز وضع مطلوب نسبى در اين شبکه مشاهده نشده و هر روز بر تعداد مشترکان آن از يک سو و اختلالهاى شبکه از سوى ديگر افزوده مىشود. عدم کيفيت مناسب شبکه تلفن همراه علاوه بر مشکلات جانبى بر اعصاب مشترکان هم اثر مىگذارد و باعث ناراحتىهاى روحى و عصبى نيز مىشود. تبليغات اپراتور همراه اول درحالى دررسانهها ادامه دارد که اختلالات شبکه اين اپراتور مشترکان آن را مستاصل کردهاست. به گزارش ايلنا، بىکيفيتى و اختلال در شبکه تلفنهمراه اولين اپراتور ايرانى و عدم آنتندهى مناسب گوشىها به موضوعى عادى براى مشترکان تبديل شده به طورىکه از هرگونه اعتراض و يا شکايت نا اميد شدهاند. روند بىکيفيتى شبکه تلفن همراه در حالى ادامه دارد که مسئولين شرکت ارتباطات سيار(همراه اول) تنها دليل اين امر را ذکر يکسرى بهانههاى تکرارى همچون توسعه شبکه، کابل برگردآنها و غيره عنوان مىکنند و رسانهها هم مجبورند به اين ادعاها اکتفا کنند. اختلال جديد شبکه تلفنهمراه به خصوص درنيمه شبها جالب است، اين اختلال باعث مىشود که مشترک به هنگام تماس با فرد مورد نظر با اين پيام مواجه شود:» شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمىباشد». جالبتر آنکه اين روند تا صبح ادامه دارد و در اولين ساعات صبح مشکل برطرف شده و شماره دوباره به شبکه برمىگردد. از سوى ديگر در چند روز گذشته در نقاطى از شهر تهران مشترکان همراه اول در برقرارى تماس با سيمکارت خود دچار مشکل جدى شدند و با بوق ممتد اشغال مواجه مىشوند. در اين اختلال هنگام تماس ورودى و خروجى مشترک همراه اول بوق اشغال به گوش مىرسد و تا چندين ساعات هم ادامه دارد. همراه اول هماکنون با 32 ميليون مشترک دائمى و اعتبارى درکشور خود را بزرگترين اپراتور کشور مىداند درحالىکه درکشورهاى پيشرفته ملاک بزرگى اپراتور تنها تعداد مشترکين نيست بلکه توسعه شبکه تلفن همراه و افزايش کيفيت سرويسهاى ارزش افزوده داراى اهميت است.اما در ايران ملاک، افزايش کميت و بالا رفتن تعداد سيمکارتهاى واگذار شده است.
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر