۱۳۸۸ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

مشترک مورد نظر ديگر توان اعتراض ندارد

قريب به 14 سال از ورود تلفن همراه به ايران مى‌‏گذرد اما هنوز وضع مطلوب نسبى در اين شبکه مشاهده نشده و هر روز بر تعداد مشترکان آن از يک سو و اختلال‌‏هاى شبکه از سوى ديگر افزوده مى‌شود. عدم کيفيت مناسب شبکه تلفن‌ همراه علاوه بر مشکلات جانبى بر اعصاب مشترکان هم اثر مى‌‏گذارد و باعث ناراحتى‌‏هاى روحى و عصبى نيز مى‌‏شود. تبليغات اپراتور همراه ‌اول درحالى دررسانه‌ها ادامه دارد که اختلالات شبکه اين اپراتور مشترکان آن ‌را مستاصل کرده‌است. به گزارش ايلنا، بى‌‏کيفيتى و اختلال در شبکه تلفن‌همراه اولين اپراتور ايرانى و عدم آنتن‌‏دهى مناسب گوشى‌‏ها به موضوعى عادى براى مشترکان تبديل شده به طورى‌که از هرگونه اعتراض و يا شکايت نا اميد شده‌اند. روند بى‌‏کيفيتى شبکه تلفن همراه در حالى ادامه دارد که مسئولين شرکت ارتباطات سيار(همراه اول) تنها دليل اين امر را ذکر يکسرى بهانه‌‏هاى تکرارى همچون توسعه شبکه، کابل برگردآنها و غيره عنوان مى‌‏کنند و رسانه‌ها هم مجبورند به اين ادعاها اکتفا کنند. اختلال جديد شبکه تلفن‌همراه به خصوص درنيمه شب‌ها جالب است، اين اختلال باعث مى‌شود که مشترک به هنگام تماس با فرد مورد نظر با اين پيام مواجه شود:» شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمى‌باشد». جالب‌تر آنکه اين روند تا صبح ادامه دارد و در اولين ساعات صبح مشکل برطرف شده و شماره دوباره به شبکه برمى‌گردد. از سوى ديگر در چند روز گذشته در نقاطى از شهر تهران مشترکان همراه اول در برقرارى تماس با سيم‌کارت خود دچار مشکل جدى شدند و با بوق ممتد اشغال مواجه مى‌شوند. در اين اختلال هنگام تماس ورودى و خروجى مشترک همراه اول بوق اشغال به گوش مى‌رسد و تا چندين ساعات هم ادامه دارد. همراه اول هم‌اکنون با 32 ميليون مشترک دائمى و اعتبارى درکشور خود را بزرگترين اپراتور کشور مى‌داند درحالى‌که درکشورهاى پيشرفته ملاک بزرگى اپراتور تنها تعداد مشترکين نيست بلکه توسعه شبکه تلفن همراه و افزايش کيفيت سرويس‌‏هاى ارزش افزوده داراى اهميت است.اما در ايران ملاک، افزايش کميت و بالا رفتن تعداد سيم‌‏کارت‌‏هاى واگذار شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر