۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

AFP: دادگاه لبنان کيفرخواست قتل حريری را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، دادستان دادگاه ویژه لبنان روز دوشنبه کیفرخواست متهمان پرونده قتل رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان را صادر کرد.

این دادگاه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، دادستان پس از تکمیل تحقیقات در مورد ترور رفیق حریری، کیفرخواست را به قاضی مقدماتی تحویل داده است.

این کیفرخواست در بحبوحه بحران سیاسی در لبنان ارائه شده است.

شبکه بین المللی تلویزیون فرانسه در گزارشی از بیروت گفته انتظار می رود در این کیفرخواست، گروه شیعه حزب الله به دست داشتن در ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان متهم شود.

حزب الله لبنان که تحت حمایت کامل رژیم تهران قرار دارد، روز چهارشنبه با کناره گیری وزرایش، دولت سعد حریری را ساقط کرد و تهدید کرده است که در برابر این اتهامات کوتاه نخواهد آمد.

برخی منابع آگاه می گویند، در کیفرخواست دادگاه ویژه لبنان از علی خامنه‌ ای، رهبر جمهوری اسلامی به عنوان صادر کننده دستور ترور رفیق حریری نام برده شده است. این اقدام جنایتکارانه توسط نیروی قدس سپاه پاسداران طرح‌ ریزی و از سوی افراد حزب ‌الله لبنان اجرا شده است.

نیکلا سرکوزی، رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در تماس با برخی از رهبران منطقه و جهان، خواستار تشکیل یک کمیته بین المللی برای مقابله با بحران لبنان شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر